Barcelonában adták át azt a kiegészítő metróvonalat, amely a vezető nélküli 9-es jelzésű metrót húsz kilométerrel hosszabbítja meg. Az immáron harminc kilométerre bővült metróvonal Európa leghosszabb földalatti városi vasútvonalává lépett elő.

Barcelona 9-es metróvonal

Kép: Javierito92CC BY 3.0

A Siemens automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel szerelte fel a vonalat amely a vezető nélküli működést teszi lehetővé. Az automatikus vonatvezérléshez használt rendszer valós idejű adatokat szolgáltat a szerelvény helyzetéről és sebességéről, így rövidebb követési idő, nagyobb járatsűrűség és személyszállítási kapacitás érhető el általa.

A vonal első tizenegy kilométeres szakaszát öt évvel ezelőtt adták át, a mostani meghosszabbítás a repülőtérig pedig további 20,7 kilométerrel növeli a pálya hosszát. Útközben az utasok 15 állomáson szállhatnak fel a szerelvényekre, illetve hagyhatják el azokat. A Siemens szállította a Trainguard MT elnevezésű automatikus vonatvédelmi rendszert, amely vezeték nélküli CBTC, más néven a kommunikációs alapú vonatvezérlés technológiát alkalmaz a teljesen automatikus működés megvalósítása céljából.

A vonalat körülbelül napi 330.000 utas befogadására tervezték, az évi maximális szállítási kapacitása pedig mintegy 165 millió utas. Jelenleg építik a vonal egy további, 18 kilométer hosszú szakaszát. Miután ez elkészült, a vonal teljes hossza körülbelül 50 kilométer lesz, amiből csak négy kilométer található a föld felett.