A nagy repülőgépgyártók 120 milliárd dollárt meghaladó értékben adtak el repülőgépeket a Párizsi légi szalon négy kereskedelmi napján - derül ki a társaságok által csütörtökön közölt adatokból.

pasNemcsak a civil érdeklődők voltak jelen – fotó: ainonline.com

A legtöbb repülőgépet, 571-et az amerikai Boeing értékesítette az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint. A társaság Párizsban jelentette be, hogy legsikeresebb keskenytörzsűjéből, a 737-esből az eddiginél nagyobb, 230 székes verziót is készít MAX 10 néven. Csak erre az egy típusra 250 rendelés érkezett. A Boeing által értékesített gépek listaáron számolt értéke 75 milliárd dollár.

Fő riválisuk, a toulouse-i székhelyű Airbus nem tudta megközelíteni a Boeing értékesítési darabszámait, bár a francia-német vezetésű társaság is jelentett be új gépet: a világ legnagyobb utasszállítóját, az A380-ast modernizálják és bővítik a kapacitásait. Erre a típusra viszont egyetlen megrendelés sem érkezett.

Az európai gyártó tájékoztatása szerint 326 repülőgépet adott el 40 milliárd dollár értékben. A legsikeresebb a keskenytörzsű A320-as család volt, amelynek különböző variánsaiból 306 talált gazdára 34 milliárd dollár listaáron számolt piaci értékben.

A Boeingnek ezzel sikerült közelítenie az Airbust a keskenytörzsű piacon, mivel az Airbus az A320neo típusokból már ötezer feletti példányt adott el, míg a Boeing a 737 MAX-család tagjaiból 3600 példánya talált vevőt. A regionális gépek piacán kiegyenlítettebb volt a verseny, a brazil Embraer tájékoztatása szerint 51 regionális és business gépet értékesített 3 milliárd dollár értékben, míg a kanadai Bombardier 52 turbólégcsavaros Q400-as gépre talált vevőt, az üzlet piaci értéke 1,7 milliárd dollár.