Egy olyan szoftverplatform létrehozásán működnek együtt a vállalatok, amely magába foglalja többek között egy digitális iker létrehozását, annak érdekében, hogy fejlett mesterséges intelligencia funkciókat is legyen lehetőségük virtuálisan tesztelni.

Illusztráció: Unsplash

Fejlett szoftverplatform kifejlesztésével bővíti négyéves partnerségét a Google és a Renault-csoport, a jövő járművei számára. A Google Android Automotive operációs rendszerére épül majd a ’szoftveresen definiált jármű’, az adatokat pedig a vállalat felhőszerverére fogja küldeni, feldolgozásra.

A világ egyik legnagyobb autóipari csoportja, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 2018-ban kötött megállapodást a Google-lel. Ekkor jelentették be, hogy átveszi a Google natív autós operációs rendszerét a szövetség. A rendszer beépített asszisztenst, térképet és Play Store-t is kínál.

A mostani bejelentés csak a Renault-t és a Google-t érinti, kizárólag a francia autógyártó négy márkájára, a Renault-ra, a Dacia-ra, az Alpine-ra és a Mobilize-ra vonatkozik. A Google-t nevezi ki preferált felhőszolgáltatójának a Renault, ellentétben más autógyártókkal, akik az Amazon Web Services-t részesítették előnyben.

A Google és a Renault közösen fognak dolgozni, hogy egy jármű digitális másolatát, azaz egy „digitális ikert” hozzanak létre, amelyen lehetőségük lesz fejlett mesterséges intelligencia képességeket tesztelni, ami által könnyebben integrálhatják az új szolgáltatásaikat a járműbe, valamint új fedélzeti és fedélzeten kívüli alkalmazások létrehozásában is hasznukra válhat.

A vállalatok azt állítják, hogy a szoftverek területén való együttműködés és az új MI-képességek virtuális szimulációban történő tesztelése jobb, valós idejű diagnosztika révén segít a jármű működésének javításában. A vezetőnek jelezni fogja az autó, ha karbantartásra van szükség, vagy a problémát akár maga is orvosolhatja. Emellett személyre szabott élményt hozhatnak létre a járműtulajdonosok, amely a vezetési szokásokat, gyakran látogatott úti célokat és az EV töltőhelyeket is magában foglalhatja. A biztosítási modellek pedig magának az autónak a valós adataiból építhetők fel.

Szoftveresen definiált járműveket más autógyártók is fejlesztenek, hogy fel tudják venni a versenyt a Teslával, amely meghatározza, hogy mit várnak el a vásárlók a jármű szoftverétől. Az a koncepciójuk az, hogy a járművet egy alapszintű hardverrel adják el, és funkcióit nagyrészt a szoftver határozza meg, amelyet frissítésekkel és bővítményekkel lehet fejleszteni.

Már több mint egy évtizede próbál belépni a Google az autós piacra, de erőfeszítéseit eddig némileg megakasztották a verseny miatt aggódó autógyártók. Azonban egyre sikeresebbnek bizonyul abban, hogy a nagy autógyártók, köztük a Ford, a GM, a Volvo, a Honda és a BMW, engedelmeskedjenek a vállalat akaratának- írja a The Verge.