A két évig tartó fejlesztésnek köszönhetően megépült Magyarország legmagasabb, 28 méteres, 15 ezer köbméteres kőolajtartálya, így a környéken felszínre hozott kőolajat tartályautók helyett az Adria vezetéken keresztül szállítják a százhalombattai Dunai Finomítóba.

Illusztráció

A Mol az Adria kőolajvezeték használatával évente több mint 15 ezer tankautó fuvart vált ki, és mintegy 7 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást szüntet meg.

A Mol elkötelezte magát a hatékonyabb és fenntarthatóbb működés mellett, a csurgói beruházás jól illeszkedik a karbonsemlegességi céljaihoz, továbbá hozzájárul a térség lakosságát érő zaj- és egyéb környezeti hatások mérsékléséhez - idézte a közlemény Zsótér Csabát, a Mol-csoport ellátás & trading igazgatóját.

A budapesti központú, integrált, nemzetközi olaj-, gáz, petrolkémiai és fogyasztói kiskereskedelmi vállalatcsoport több mint 30 országban van jelen és 25 ezer munkavállalót alkalmaz.

A Mol-csoport 3 finomítót és 2 petrolkémiai üzemet működtet integrált ellátási lánc menedzsment keretében Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata mintegy 2 ezer töltőállomást számlál Közép- és Délkelet-Európa 10 országában - jegyezték meg.

Kutatási és termelési tevékenységüket több mint 85 éves szénhidrogén-ipari és több mint 30 éves szén-dioxid besajtolási tapasztalat is segíti. Jelezték, hogy a Mol jelenleg 9 országban végez kitermelési tevékenységet és 14 országban rendelkezik kutatási eszközökkel.

"A Mol elkötelezett amellett, hogy a hagyományos fosszilis tüzelőanyag-alapú tevékenységeit alacsony szén-dioxid-kibocsátású, fenntartható üzleti modellé alakítsa át, és arra törekszik, hogy 2050-re karbonsemleges legyen, miközben alakítja az alacsony szén-dioxid-kibocsátású körforgásos gazdaságot Kelet-Közép Európában" - olvasható a közleményben.