A zalaegerszegi járműipari tesztpálya egyedi előnyt biztosít Magyarországnak, nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az önvezető és az elektromos járművek fejlesztési vizsgálatait is lehetővé teszi – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön.

ztKépünk illusztráció – fotó: ezermester.hu

A technológiai korszakváltás, a digitalizáció és az internetgazdaság alapjaiban változtatja meg a közlekedési és a gyártási rendszereket – hangsúlyozta a tárca közleménye szerint Lepsényi István, az NGM gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) főtitkárával, Erik Jonnaerttel és autóipari vállalatvezetőkkel folytatott tárgyalása után. Hozzátette, hogy az autóipar robbanásszerű átalakulásának két fő iránya van, előtérbe kerülnek az alternatív erőforrások, és teret nyernek az autonóm járművek.

Az államtitkár kiemelte, nemcsak a járműipar területén van meghatározó szerepe a tesztpálya megépítésének, hanem az ahhoz kapcsolódó infokommunikációs szektorban is nagy jelentőséggel bír. A beruházással összekapcsolható 5G cselekvési terv azt célozza, hogy 2025-re a városokban, a vasútvonalakon és a főbb közlekedési útirányok mentén folyamatos 5G lefedettség legyen.

Az NGM közleménye szerint a tesztpálya területét már előkészítették, és előrehaladott tárgyalásokat folytattak járműipari cégekkel és szolgáltató partnerekkel. A kormány célja, hogy a járműipar területén fenntartsa az ország vezető pozícióit, és hasznosítsa a területen elért hazai kutatás-fejlesztési eredményeket. Az ilyen projektek fontos szerepet játszanak az automatizált vezetés közúti biztonságra, forgalomra és környezetre gyakorolt hatásának megértésében – hangsúlyozta zalaegerszegi látogatása után Erik Jonnaert a szaktárca tájékoztatása szerint.

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly májusban jelentette be a zalaegerszegi járműipari tesztpálya építését, amelynek alapkőletétele idén májusban volt. A 250 hektáros területű tesztpálya összesen mintegy 40 milliárd forintból készül el. Közép-Európa egyik legnagyobb ilyen beruházása hagyományos és önvezető járművek tesztelésére is alkalmas lesz, létesítményei lehetővé teszik, hogy a térség országaiban működő járműgyártók tesztelhessék autóikat.